Osho: Éberség

Az első könyv volt, amit Oshotól olvastam. Ekkor még fogalmam sem volt arról, hogyan született ez a könyv. Azt gondoltam valaki csak úgy megírta, később ismertem csak meg a szerzőt.

Aztán megtudtam, hogy mikor élt, és hogyan, illetve azt, hogy a könyvek, amelyek Osho nevével születnek, valójában az Ö előadásainak gépelt változatai csupán. Oshoról sokmindent lehet olvasni a neten. Van pár hely, ahol egyszerűen csak hódolnak annak a tudásnak, amit jelent számukra, máshol különböző véleményekkel vannak felőle. Osho valóban egy különleges személy, és valójában nehéz is bármi mást hozzátenni ahhoz, amit itt hagyott nekünk.

Mindenesetre az első könyve után faltam a többit is. Az éberséget még utólag is tökéletesnek tartom arra, hogy valakinek az első Osho könyve legyen. Hirtelen érinti meg az arra felkészülteket, hogy aztán komoly gondolkodásra késztesse. Osho egyaránt mestere a filozófiának és vallástudománynak, miközben naprakész információkkal rendelkezik az élet minden területéről. Tisztánlátása és intellektusa, valamint kiváló előadóképessége és humora mindenki számára kellemes meglepetéseket tartogat. Aki pedig amolyan "kereső" stádiumban van éppen, hamar rákap a hasonló könyvekre.

A végtelen előadások sokszáz óra videót és hangfelvételt jelentenek, amelyek alapján már könyvek ezrei jelentek meg. Magyarul talán még gyér a kínálat, de folyamatosan jönnek ki a itthon is a könyvek!

Az éberség kiváló téma, amiről tehát sok érdekességet megtudhatunk a könyvből.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése